Dneska to budou naprosté základy. Znáte, jak je to ve stavebnictví. Když dům nemá základy, zbortí se. A vy nechcete, aby se váš e-mail marketing zbortil. A tak se dneska podíváme na svatou trojici e-mail marketingu, a na to, co jsou tři klíčové prvky, ze kterých se sestává celá vaše strategie e-mail marketingové komunikace.
Každá z těchto tří věcí je spolu navzájem provázána. Pokud vám jedna z těchto věcí chybí, tak se vaše strategie bortí, nemůže fungovat, nemůže se naplnit a nebude vám hrát do noty. Jednoduše nebude vám přinášet výsledky, které očekáváte.
A tak se teď podívejte na to, jak děláte e-mail marketing. Jestli e-mail marketing neděláte, začněte ho dělat přesně touto strategií.
Obsah je nejen klíčovou entitou na internetu vůbec, obsah je samozřejmě klíčovou věcí, kterou potřebujete dostat i do vašeho e-mailu. Pokud je obsah vašich e-mailů nezajímavý, nedá se číst, je obyčejný, ničím nevystupuje z řady, jenom e-mailem prodáváte, neposkytujete hodnotné, zajímavé informace, pak váš e-mail marketing nejspíš zapadne a nebude mít účinnost, kterou čekáte.
Obsah je tím klíčem, který dělá rozdíl ve vašem e-mailu a v e-mailu vaší konkurence. Každý z nás dostává denně do schránky desítky a desítky e-mailů. Obsah toho e-mailu, jeho předmět rozhodne o tom, jestli kliknu a otevřu právě váš e-mail, nebo e-mail někoho jiného.
Hodnotný obsah je to, co udržuje dlouhodobý vztah vašich příjemců ve vaší databázi s vámi a umožňuje vám dělat ten pravý e-mail marketing.
Samozřejmě můžete mít skvělý obsah, můžete mít úžasný copywriting, můžete mít skvělého člověka, který vám píše e-maily, pokud však nemáte ty e-maily komu posílat, je vám to k ničemu.
Databáze e-mailů je samozřejmě nosnou částí vašeho e-mail marketingu. Nejen rozesílání newsletterů, ale primárně i budování databáze 24 hodin denně skrz vaše webové stránky a webový formulář vede k tomu, aby vaše strategie internetového marketingu fungovala.
Potřebujete skrz vaše stránky dnes a denně budovat databázi vašich potenciálních kontaktů, vašich potenciálních zákazníků, se kterými budete dnes a denně v kontaktu, v komunikaci, budete se jim připomínat, budete vytvářet vztah právě odesíláním hodnotných, obsahově zajímavých e-mailů.
Obsah musíte mít komu poslat. A tak se zaměřte na budování databáze, na to, aby databáze byla kvalitní, abyste ji opečovávali, protože databáze je váš zlatý důl, je to zdroj vašich budoucích prodejů.
Pokud máte obsah a máte komu posílat, tak se potřebujete zaměřit na třetí část, a to je, jak e-mail odeslat.
Jestliže teď ve firmě odesíláte e-maily přes Gmail, Outlook nebo Seznam, není to něco, čemu se říká e-mail marketing. Potřebujete nástroje, službu, která vám umožní odeslat tisícům zákazníků a klientů ve vaší databázi e-mail, spolehlivě ho doručit, změřit ho, zjistit, zda se e-mail otevírá, kdo na něj kliká, zajistit si statistiky, zaručit doručitelnost a zajistit samozřejmě i to, aby se lidé mohli odhlásit, pokud už váš obsah dále nechtějí dostávat.
Fascinující na e-mail marketingu je, že nástroje, které jsou k dispozici v dnešní době, tady před pár lety ještě naprosto nebyly. Funkce, automatizace, sběr kontaktů, automatické rozesílání e-mailů, to všechno je dneska k dispozici za řádově stovky korun a dříve za to velké firmy platily desítky nebo stovky tisíc.
Dneska my malí podnikatelé, živnostníci můžeme využívat technologie, které dříve měli jenom ti velcí. Nástroje díky SAS aplikacím, díky on-line aplikacím, díky cloudovým řešením dneska na internetu jsou úžasnou příležitostí pro nás všechny.
Využívejte tyto nástroje v e-mail marketingu. Umožní vám rozesílat váš kvalitní obsah, se kterým jste si dali záležet, na vaši databázi kontaktů, odeslat ho spolehlivě a dle zákonných norem.
Využijte tuhle svatou trojici k tomu, abyste posunuli váš e-mail marketing na další úroveň.
Mark Malvin