Mám špatnou zprávu: počet emailů ve vaší databázi klesá přibližně o 22,5% ročně. E-mailové adresy vašich kontaktů se mění při přechodu z jednoho zaměstnání do druhého, kontakty se z vaší databáze odhlašují nebo začnou používat novou emailovou adresu.
Vaší prací podnikatele je starat se o to, aby neustále narůstaly nové kontakty do vaší emailové databáze a vy jste si tak udrželi počet svých kontaktů ve stoupající křivce.
Pokud jste ještě nezačali budovat svou emailovou databázi nebo vám zkrátka jen došly nápady, jak získávat nové emailové kontakty, inspirujte se těmito 30 způsoby, jak si mnohonásobně navýšit počet kontaktů ve své databázi.
1) Vytvořte hodnotný obsah svých e-mailů. Váš obsah musí přinášet zákazníkům vysokou hodnotu, pokud chcete, aby ho lidé pravidelně odebírali a přeposílali svým přátelům, rodině či kolegům, kteří ještě nejsou na vašem mailing listu.
2) Vyzvěte současné odběratele svých emailů, aby je sdíleli a přeposílali pomocí sociálních tlačítek na webu nebo pomocí tlačítka „poslat příteli“. Tímto způsobem můžete získat přístup ke kontaktům svých kamarádů a kolegů, kteří by se mohli přihlásit do vašeho emailového seznamu. Ve spodní části e-mailu mějte text nebo tlačítko „Přihlásit se k odběru“.
3) Vyhlašte on-line soutěž a darujte něco zdarma. Nechte účastníky zaregistrovat se do soutěže pomocí jejich e-mailové adresy (nezapomeňte propagovat svou soutěž také na sociálních sítích).
4) Vytvořte více typů e-mailů, které pošlete cíleně na specifický segment kontaktů ve své databázi. Je větší pravděpodobnost, že příjemci emailů kliknou na email, který je individuálně zacílen na jejich aktuální potřeby a také, že se přihlásí k odběru emailů, které budou zaměřeny na téma, které je konkrétně zajímá.
5) Oživte svou zastaralou databázi e-mailů z opt-in kampaní.
Máte starší seznam kontaktů, o který jste se dlouhou dobu nestarali? Vytvořte poutavý email a pošlete ho na tento starý seznam kontaktů. Odkažte například na ebook zdarma ke stažení na svém webu. Díky tomu si vyfiltrujete kontakty, které nereagují.
6) Přidejte odkaz do podpisů svých zaměstnanců, který povede lidi na vaši vstupní stránku, kde se mohou přihlásit do vašeho mailing listu.
7) Vytvořte nový obsah k získávání emailů – například ebook, článek nebo video – a vyžadujte od návštěvníků, aby vám poskytli svou e-mailovou adresu výměnou za přístup k vašemu hodnotnému obsahu.
8) Používejte svou Facebook stránku, abyste podpořili povědomí o svém webu a magnetech (= obsahy zdarma jako ebooky, články, videa, které nabízíte výměnou za návštěvníkův email). Přidejte na svou vstupní stránku také sociální tlačítka na sdílení vašeho obsahu.
9) Přidejte tlačítko – výzvu k akci do horní části své Facebook stránky. Vložte odkaz na vstupní stránku, která vyžaduje e-mailovou adresu pro přístup.
10) Publikujte na svém účtu na LinkedIn nebo ve vhodných a příslušných skupinových diskusích LinkedIn, odkaz vedoucí na vaši vstupní webovou stránku.
11) Použijte Pinterest na podporu své nabídky, která vyžaduje emailovou registraci. Například můžete vytvořit zeď obrázků z obalů svých ebooků, které budou odkazovat na registrační stránku pro stáhnutí ebooku na vašem webu.
12) Využijte svého kanálu na YouTube. Přidejte výzvu k akci do svých videí. Ke konci videa vložte odkazy na svou vstupní stránku.
13) Odkazujte na svou nabídku na různých místech svého webu.
Nenechte návštěvníky jen tak odejít ze svých stránek, aniž byste na ně získali kontakt. Zahrňte různé výzvy k akci na téměř každé stránce svých webových stránek. Klíčová místa na vašich webových stránkách jsou: homepage, hlavní stránka vašeho blogu, „O nás/O mě“ stránka a „Kontaktujte nás/mě“.
14) Při vytváření obsahu pro jiné (hostovské) blogy využijte také příležitosti a zahrňte do článku výzvu k akci, jakož i odkaz pro čtenáře, aby se přihlásili k odběru článků na vašem blogu.
15) Najděte si affiliate partnery a domluvte se s nimi na vaší propagaci na jejich webových stránkách nebo v jejich emailových kampaních. Díky tomu můžete získat velký příliv nových kontaktů do své emailové databáze a váš affiliate partner provizi od vás za doporučení a prodej vašich produktů nebo služeb.
16) Sbírejte e-mailové adresy na offline akcích jako jsou například veletrhy, semináře, konference apod. a importujte je poté do své databáze. Ujistěte se, že mají zájem být ve vaší databázi a pošlete jim uvítací e-mail, ve kterém potvrdí zájem o příjem vašich pravidelných informací.
17) Uspořádejte online webinář a sbírejte e-mailové adresy při registraci. Po webináři poděkujte za účast a pošlete účastníkům webináře prezentaci nebo jiný slíbený obsah na jejich email.
18) Přidejte QR kód do tištěných marketingových materiálů, které lidé mohou skenovat a přihlásit se do vaší e-mailové databáze, aby získali zajímavý obsah zdarma.
19) Uspořádejte soutěž na offline akcích. Účastněte se nebo vystavujte na veletrzích nebo jiných událostech a uspořádejte soutěž o zajímavé ceny pro své návštěvníky. Mějte na akci iPad nebo jiné zařízení a oslovte návštěvníky, aby se zaregistrovali do vaší soutěže.
20) Navažte spolupráci s místními obchodními komorami, informujte o svých produktech a službách, a zahrňte do své prezentace odkaz na přihlášení se k odběru vašeho zajímavého obsahu.
21) Uspořádejte vlastní akci (přednášku, odborný workshop, výstavu, prezentaci vašeho softwaru či aplikace) a vyzvěte lidi, aby se zaregistrovali na tuto akci nebo k odběru informací o dalších akcích.
22) Udělejte narozeninovou nabídku pro své klienty. Připravte vlastní věrnostní klub a darujte něco speciálního pro ty, kteří mají narozeniny a zaregistrují se do vaší databáze emailů.
23) Motivujte své zaměstnance. Dejte jim finanční odměny za sběr platných e-mailových adres.
24) Darujte vzorky, prohlídku zdarma, konzultaci, ebook zdarma či záznam z vaší akce výměnou za email Vašich návštěvníků.
25) Získejte doporučení. Požádejte své zákazníky, aby na vaši nabídku odkazovali a doporučili vás svým kontaktům a výměnou jim dejte slevu na váš produkt.
26) Na konec každého článku na blogu, vložte výzvu k akci – odkaz nebo registrační formulář, díky kterému získají čtenáři hodnotné doplňující informace k článku, slevový poukaz na váš produkt apod.
27) Řekněte si o email při hovoru. Pokud hovoříte se zákazníky, kteří se zajímali o vaše služby, nezavěšujte dokud se nezeptáte, zda si můžete přidat email klienta do svého emailového zpravodaje a informovat ho tak cíleně o tom, co ho zajímá a co by mu mohlo pomoci v souvislosti s vaším produktem nebo službou.
28) Máte kamennou prodejnu? Vyhlašte nějakou zajímavou soutěž! Dejte na pult skleněnou mísu a zeptejte se návštěvníků své prodejny na vizitku a povolení k registraci do e-mailového seznamu. Díky tomu se mohou zapojit do slosování o zajímavou výhru.
29) „Postujte“ fotografie svých produktů, zajímavý obsah či infografiku na Instagram včetně odkazu na váš web a požádejte lidi, aby se zaregistrovali k odběru vašich zajímavostí a novinek.
30) Použijte Pop-upy (vyskakovací okna na webu). Když někdo přijde na vaše webové stránky, vyskočí mu okno pro získání emailu výměnou za zajímavý ebook, video apod.
Tak to bylo 30 tipů, jak zvýšit o 200% počet kontaktů ve Vaší databázi.
Doporučuji aplikovat co nejvíce způsobů získávání emailů vašich návštěvníků (budoucích klientů).
Máte nějaký vlastní tip, který se Vám osvědčil pro získávání kontaktů do Vaší emailové databáze a který Vám zde chyběl? Podělte se o něj s dalšími čtenáři a napište nám ho do komentářů pod článkem.
Přeji Vám mnoho spokojených odběratelů a zákazníků ve Vaší databázi!