Jaká je ověřená metoda zaujetí odběratelů, díky které budou vaše e-maily častěji otevírány? ROZESMĚJTE JE!
Vtipné e-mailové předměty slouží jako skvělá motivace pro přečtení si celého sdělení.
Jak ale vtipné předměty e-mailů vlastně psát? Asi se vám pro generování vtipů nepodaří najmout Michala Suchánka nebo Jana Krause, takže se budete muset spolehnout sami na sebe. Ale nebojte se, pomůžeme vám nakopnout váš komediální talent. Máme pro vás čtyři tipy pro tvorbu vtipných předmětů e-mailů.
Ještě než začneme, máme pro vás několik zábavných předmětů, kterými se můžete inspirovat:
Zkuste pro vykouzlení úsměvu na tváři svých odběratelů, a pro navnadění k otevření e-mailu, vyzkoušet zkombinování dvou věcí, které se k sobě na první pohled nehodí. Dobrým příkladem je „Nechte si narůst knír a změňte svět“.
Zkuste zkombinovat vaše zboží nebo služby s něčím neobvyklým. Prodejce oblečení by například mohl dát do souvislosti moderní trendy a starší generace. Vaše odběratele třeba rozesměje předmět „Trendy šaty, které by vám schválila i vaše babička“.
Načerpejte inspiraci z filmových hlášek, názvů písní nebo slavných televizních okamžiků. Vzpomeňte si na filmy, které souvisí s vaším podnikáním, nebo na slavné hlášky, které by šlo při psaní předmětu e-mailu využít. Seznamka by například mohla využít předmět „Až tak moc tě nežere“. On-line zverimex by mohl zkusit použít slavnou českou větu „To jsou blechy psí, ty na člověka nejdou“. Prodejce náhradních dílů pro automobily by zase mohl rozeslat e-maily s předmětem „Stěrače stírají! Ostřikovače ostřikují!“.
Pokud vás drby o slavných moc nezajímají, nebudeme vás nutit do četby bulváru, ale celebrity vždycky někde udělají dobré přešlapy. Od pádů na červeném koberci až po podivné zpovědi, svět bulváru může nabídnout inspiraci pro zajímavé předměty e-mailů.
Někdy je vtipné říkat věci na rovinu, tak jak jsou. Často se snažíme něco zaobalit politicky korektně, abychom nikomu neublížili, ale někdy je dobré mluvit na rovinu, tedy alespoň pokud to není s ohledem na naše podnikání nevhodné. Dobrým příkladem je předmět e-mailu od společnosti WorkLife – „Nikdo nemá rád šéfy! Jak se nad to povznést?“.
Zkuste použít něco podobného, co se bude hodit k vašemu podnikání. Cestovní kancelář by mohla například zkusit e-mail s předmětem „Zima je na nic. Dovolte nám, abychom Vás odnesli za teplem“. Účetní zase mohou těžit z toho, jak je složité zpracovat daňové přiznání. Úklidová agentura by zase mohla mluvit o tom, jak je nepříjemné uklízet. Povězte svým odběratelům čirou pravdu a vysvětlete, jak jim můžete pomoci.
Nyní ale drobné varování.
Vtipné předměty e-mailů mají mnoho výhod, ale vždy byste se měli držet určitých pravidel.
Pokud budete příliš tlačit na pilu, můžete své čtenáře pobouřit. Pokud si myslíte, že je nějaký předmět na hraně, nepoužívejte ho. Humor je subjektivní, a proto je vždy dobré si nápady nechat překontrolovat kolegou, aby byla záruka, že se nezajde příliš daleko.
Pracovali jste tvrdě na tom, abyste vybudovali současnou image vaší společnosti nebo značky. Komunikaci určitě můžete okořenit trochou humoru, ale neměli byste komunikovat příliš odlišně. Držte se vaší firemní kultury.
Tak jako ve všem, i v případě obsahu a předmětů e-mailů platí „od všeho trochu“. Jinými slovy, nemusíte své odběratele nutně rozesmát každým e-mailem. Humor je jen jednou z mnoha taktik, které můžete využívat.
Povězte nám v komentářích pod článkem vy sami o tom,
jaké jsou vaše nejoblíbenější vtipné předměty e-mailů.