20 vtipných e-mailových předmětů + další tipy, jak zaujmout

Jaká je ověřená metoda zaujetí odběratelů, díky které budou vaše e-maily častěji otevírány? ROZESMĚJTE JE!

Vtipné e-mailové předměty slouží jako skvělá motivace pro přečtení si celého sdělení.

Jak ale vtipné předměty e-mailů vlastně psát? Asi se vám pro generování vtipů nepodaří najmout Michala Suchánka nebo Jana Krause, takže se budete muset spolehnout sami na sebe. Ale nebojte se, pomůžeme vám nakopnout váš komediální talent. Máme pro vás čtyři tipy pro tvorbu vtipných předmětů e-mailů.

20_vtipnych_emailovych_predmetu

Ještě než začneme, máme pro vás několik zábavných předmětů, kterými se můžete inspirovat:

  • Groupon: Slevy, na které jsme pyšní (Na rozdíl od našich synovců)
  • Eater Boston: Kde si dát právě teď pivo (Zaslané v 6:45 ve středu)
  • Fabletics: Váš zadek bude v těchto teplácích vypadat skvěle
  • Edgevale: Vlezte si do našich kalhot
  • Influitive: Takže Vás vyzvedneme v 7?
  • Gap: Pondělky jsou najednou SUPER!
  • The Bold Italic: Zveme Vás na svatební veletrh, který není na prd!
  • Pop Physique: Připravte se. Je čas znovu zhubnout po Vánocích
  • BuzzFeed: Ano, stále píšeme o zadku Kim Kardashian
  • Movember: Nechte si narůst knír a změňte svět
  • Groupon: V tomto e-mailu nejsou žádné výhodné slevy
  • Warby Parker: Při práci s tabulkami Vám budou tyto brýle slušet
  • Sublime Stitching: Truchlíte po slevách? Nadělte si smuteční dar!
  • NightLife at the California Academy of Sciences: Ukažte nám Vaše a my Vám ukážeme naše
  • VerticalResponse: Vše nejlepší ke dni prokrastinace… Jenž byl včera
  • Fetter’s Chocolate: Samozřejmě, tyto zvráceně dobré čokolády mají málo kalorií
  • Baby Bump: Ano, jsem těhotná. A teď mi už nekoukejte na břicho
  • BuzzFeed: Jak to, že jste tak divní?
  • WorkLife: Nikdo nemá rád šéfy. Jak se nad to povznést?
  • Benefit Cosmetics: Rádi se díváte? 

Tipy pro psaní vtipných předmětů:

  1. Spojte dohromady věci, které nemají žádnou souvislost

Zkuste pro vykouzlení úsměvu na tváři svých odběratelů, a pro navnadění k otevření e-mailu, vyzkoušet zkombinování dvou věcí, které se k sobě na první pohled nehodí. Dobrým příkladem je „Nechte si narůst knír a změňte svět“.

Zkuste zkombinovat vaše zboží nebo služby s něčím neobvyklým. Prodejce oblečení by například mohl dát do souvislosti moderní trendy a starší generace. Vaše odběratele třeba rozesměje předmět „Trendy šaty, které by vám schválila i vaše babička“.

  1. Využívejte názvy filmů a písní

Načerpejte inspiraci z filmových hlášek, názvů písní nebo slavných televizních okamžiků. Vzpomeňte si na filmy, které souvisí s vaším podnikáním, nebo na slavné hlášky, které by šlo při psaní předmětu e-mailu využít. Seznamka by například mohla využít předmět „Až tak moc tě nežere“. On-line zverimex by mohl zkusit použít slavnou českou větu „To jsou blechy psí, ty na člověka nejdou“. Prodejce náhradních dílů pro automobily by zase mohl rozeslat e-maily s předmětem „Stěrače stírají! Ostřikovače ostřikují!“.

  1. Sledujte dění ve světě celebrit

Pokud vás drby o slavných moc nezajímají, nebudeme vás nutit do četby bulváru, ale celebrity vždycky někde udělají dobré přešlapy. Od pádů na červeném koberci až po podivné zpovědi, svět bulváru může nabídnout inspiraci pro zajímavé předměty e-mailů.

  1. Neberte si servítky

Někdy je vtipné říkat věci na rovinu, tak jak jsou. Často se snažíme něco zaobalit politicky korektně, abychom nikomu neublížili, ale někdy je dobré mluvit na rovinu, tedy alespoň pokud to není s ohledem na naše podnikání nevhodné. Dobrým příkladem je předmět e-mailu od společnosti WorkLife – „Nikdo nemá rád šéfy! Jak se nad to povznést?“.

Zkuste použít něco podobného, co se bude hodit k vašemu podnikání. Cestovní kancelář by mohla například zkusit e-mail s předmětem „Zima je na nic. Dovolte nám, abychom Vás odnesli za teplem“. Účetní zase mohou těžit z toho, jak je složité zpracovat daňové přiznání. Úklidová agentura by zase mohla mluvit o tom, jak je nepříjemné uklízet. Povězte svým odběratelům čirou pravdu a vysvětlete, jak jim můžete pomoci.

Nyní ale drobné varování.

Vtipné předměty e-mailů mají mnoho výhod, ale vždy byste se měli držet určitých pravidel.

  • Neurážejte

Pokud budete příliš tlačit na pilu, můžete své čtenáře pobouřit. Pokud si myslíte, že je nějaký předmět na hraně, nepoužívejte ho. Humor je subjektivní, a proto je vždy dobré si nápady nechat překontrolovat kolegou, aby byla záruka, že se nezajde příliš daleko.

  • Neodchylujte se od stylu firemní komunikace

Pracovali jste tvrdě na tom, abyste vybudovali současnou image vaší společnosti nebo značky. Komunikaci určitě můžete okořenit trochou humoru, ale neměli byste komunikovat příliš odlišně. Držte se vaší firemní kultury.

  • Humor není univerzální nástroj

Tak jako ve všem, i v případě obsahu a předmětů e-mailů platí „od všeho trochu“. Jinými slovy, nemusíte své odběratele nutně rozesmát každým e-mailem. Humor je jen jednou z mnoha taktik, které můžete využívat.

 

Povězte nám v komentářích pod článkem vy sami o tom,
jaké jsou vaše nejoblíbenější vtipné předměty e-mailů.

Petra Svobodová
je svobodná a šťastná online podnikatelka. Projektová manažerka Mio Webu 2.0, autorka online kurzu Webinar Academy a Milionový Web, konzultantka a školitelka Mio Webu a Platformy Firmy 2.0, expertka na online marketing.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů