50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

Stále se setkáváme s dotazy typu:

  • Které dny jsou nejlepší pro rozesílání e-mailů?
  • Jaká jsou tajemství e-mailového marketingu
  • Jaké jsou ty nejlepší předměty, které uvádět v e-mailech?

V tomto článku se zaměříme právě na poslední otázku. Nabídneme vám osvědčené předměty e-mailů, díky kterým příjemci neodolají a váš e-mail rozkliknou!

Budeme vycházet z toho, že vás příjemci určitým způsobem znají. Pokud budou vědět, od koho daný e-mail přichází, stoupne šance, že si jej otevřou a přečtou.

Pokud podnikáte v oblasti obchodu, bude váš e-mailový marketing pravděpodobně zaměřen na prodej. Ať již prodáváte své vlastní produkty, nebo produkty jiných výrobců či poskytovatelů, budete se pravděpodobně věnovat oznamování novinek, sezónních nabídek a slev. Vaším cílem je, aby příjemci na sdělení reagovali co nejrychleji – proto se snažte navodit dojem urgence. K tomu můžete využít pobídky k akci nebo časová omezení nabídek.

Jak sami uvidíte, příklady předmětů, které v článku níže uvádíme, jsou poněkud vágní, jako například „Exkluzivní nabídka speciálně pro Vás“, nicméně samozřejmě bude lepší, pokud budete hovořit o specifických produktech. To si již budete muset otestovat sami v rámci svých kampaní.

people and internet concept - closeup of womans cupped hands showing e-mail cutout sign

Pojďme si tedy projít příklady efektivních předmětů:

Nabídka, nabídka, nabídka

  • Užijte si tuto jedinečnou nabídku naší nové pobočky
  • Sleva 25-40 % – Pouze přes e-mail – Pouze dnes
  • Jste zváni! Oslava spuštění nového produktu v [název vaší společnosti]
  • Dnes končíme! Sleva 20 %
  • 100 nejoblíbenějších výrobků pod 100 korun
  • Bude u Vás za 2 dny (poštovné zdarma) + sleva 40 %
  • Dárek zdarma k objednávce [název produktu]
  • [Název produktu] je již skladem. Objednejte si, dokud můžete
  • Získejte dvakrát více bodů za [nákup produktu nebo jinou akci]
  • Poslední šance získat slevu 50 %!
  • Chcete slevu 20 % na Vaši další objednávku?
  • Užijte si [název sezóny] s cenami od 100 korun
  • Vzrušující novinky v [název vaší společnosti]
  • Exkluzivní nabídka pro Vás
  • DNES. Poprázdninový výprodej! 2 za 200 korun
  • Slevy last minute, speciální nabídky a nový [název produktu]
  • Tohle si nenechte ujít!
  • Pouze on-line: sleva 25 %
  • Uvádíme nejnovější [název produktu]
  • [Název produktu] Týden slev. Ušetřete 25 %
  • Prodlouženo ještě o jeden den! Získejte poštovné zdarma až do pátku
  • Tohle nepromeškejte! Dnes večer končí 50% slevy!
  • Omezené zásoby: Jen 2 kusy [produktu] na zákazníka
  • Katalog [vaše společnost] je zde!
  • Pouze pro odběratele našich novinek: sleva na [produkt]
  • Dnes již bude konec: sleva 20 % na celou objednávku
  • Poslední šance! Nakupte levněji!
  • Váš výběr úžasných produktů do 500 korun
  • Skvělé dárky pro [maminky, otce…]
  • To nejdůležitější pro každého [muže, chlapce…]
  • Vše, co budete potřebovat, až teploty [poklesnou, nebo vzrostou]
  • [Horko, zima?] Nikam nechoďte a ušetřete!

Chytlavé a kreativní

  • Někdy prostě stačí nahodit nový ohoz  (pro prodejce oblečení)
  • Šaty, které zvýrazní Vaše přednosti (samozřejmě lze nahradit tím, co prodáváte vy)
  • Jak se [název vaší firmy] dostala ke svému jménu? (příběh)
  • Teploty klesají, ale stylovost stoupá (prodejce kabátů)
  • Oblíbené mezi celebritami (prodejce stylových doplňků)
  • A safra. Nezapomněli jste něco koupit? (prodejce kávy, který propaguje předplatné)
  • 10 tipů na dárky pro maličké (prodejce nabízí výběr 10 dárků pro děti)
  • Zpívat si ve sprše s výhledem na New York? (prodejce sprchových závěsů s potiskem města)
  • Vyberte si: našich 9 nejoblíbenějších [produktů] (prodejce navrhuje populární produkty)
  • Nejstylovější stůl pro práci… za 2 999 Kč (cena hned v předmětu)
  • Skórujte! Ušetřete při nákupu herního vybavení (prodejce elektroniky)
  • Večírek ve stylu ročníku 1999 (prodejce vín)
  • Vlezte nám do kalhot (prodejce oblečení)
  • V pohodě, můžete počkat na last moment (připomínka slevy)
  • Udělejte si místo v pokoji (prodejce ohlašuje novinku)
  • Doneste tenhle e-mail do našeho obchodu a vyhrajte! (prodejce se snaží nalákat zákazníky do obchodu)
  • Darujte. Získejte. (sleva 100 korun k nákupu květin na svátky)
  • Novinka: Vaše recenze! (obchodník představuje uživatelské recenze)

BONUS – 19 doporučení, jak ještě více zlepšit
předměty vašich e-mailů


preview-01-300x300Vaši odběratelé budou e-maily hodnotit hned, jakmile uvidí jejich předměty. Přestože jde jen o malou část zpráv, jsou předměty velice důležité a ovlivňují zájem příjemců.

Předměty e-mailů totiž vytváří první dojem. Proto je třeba na nich trochu zapracovat a dosáhnout tak zvýšení míry otevření a přečtení e-mailů. Připravili jsme pro vás 19 skvělých tipů, se kterými jednoduše vylepšíte předměty svých e-mailů.

Tip #1: Buďte struční. Předmět by měl mít maximálně 50 znaků. Někdy může být náročné dosáhnout zkrácení předmětů, ale vyplatí se to.

Tip #2: Nikdo nemá rád automatické zprávy od robota. Stalo se vám, že jste volali do nějaké společnosti a místo člověka vám odpověděl automat? Bylo to frustrující, že? Přesně tak se cítí lidé, kteří čtou automatizované e-maily. Nikdy nepoužívejte e-mail „neodpovidat@[nazevfirmy].cz“. Opravdu ne. Nejen že s takovým odesílatelem e-mail působí neosobně (takže příjemce e-mail nejspíš neotevře), ale navíc to povede k tomu, že si lidé e-mailovou adresu nepřidají do kontaktního seznamu.

Tip #3: Buďte osobní. Používejte v předmětech e-mailů oslovení – jméno. Každý má rád, když se o něm mluví. Pokud příjemce v e-mailu narazí na své jméno, bude mít pocit, že s firmou navázal bližší vztah. Používejte věty jako: „Pane Nováku, tohle Vám prostě musíme říct!“

Tip #4: Přidejte náhledy e-mailu hned do úvodu. V některých e-mailových klientech se poblíž předmětu e-mailu zobrazí i začátek samotného obsahu. Hned na začátek tedy dejte zajímavý náhled obsahu, který budete odběratelům v daném e-mailu sdělovat. Ať to stojí za to!

Tip #5: Někdy je jednoduchá komunikace lepší než komplexní, barvité sdělení. Cíl e-mailu by měl být jasný, pokud není vaším záměrem zaujmout odběratele zvláštním jazykem.

Tip #6: Nesnažte se donutit odběratele k otevření e-mailu na základě falešných sdělení. Tím byste dosáhli jedině toho, že by se čtenáři naštvali a dost možná by přestali vaše e-maily odebírat.

Tip #7: Když už jsme u těch slibů, pokud si návštěvník vašich stránek stáhl nějakou nabídku a vy ji doručíte prostřednictvím e-mailu, může být užitečné dát do předmětu něco ve smyslu „Vaše nová e-kniha je připravena ke stažení!“ nebo „Váš průvodce čeká na stažení!“ Bude to mnohem efektivnější, než kdybyste do předmětu uvedli jen „Děkujeme“. Odběratelům bude jasné, že na ně v e-mailu něco čeká.

Tip #8: A/B testování je užitečné. Měli byste ho aplikovat na většinu svého obsahu, tedy i na předměty e-mailů.

Tip #9: Efektivní metodou pro zaujetí odběratelů je navození pocitu naléhavosti. Použitím jasných vymezení jako například „Pouze dnes“ nebo „24hodinová akce“ pobídnete čtenáře k tomu, aby neváhali a jednali ihned. Každé odložení vykonání akce totiž zvyšuje riziko, že na ni odběratel zapomene.

Tip #10: Co čtenáři váš e-mail přinese? Dejte mu to jasně najevo. Například „Zvyšte konverzní poměr o 50 % ještě dnes“ bude mnohem poutavější než „Jak zvýšit konverzní poměr“.

Tip #11: Vyvarujte se nudných detailů. Je to ztráta cenných slov. Pokud například posíláte potvrzení objednávky, bude lepší uvést „Vaše objednávka se zpracovává“, místo „Objednávka #32546425234 se zpracovává“.

Tip #12: Odeslání e-mailu ve správný čas a se správným předmětem je receptem na úspěch. Skvělým příkladem je rozeslání akční nabídky happy hour okolo páté, kdy lidé jdou z práce domů.

Tip #13: Využívání čísel v předmětech e-mailů je efektivní. Lidé milují číselně organizované přehledy. Pokud se někde objeví číslo, ve čtenáři se vždy probudí zájem. Dobrý příklad je „7 chyb, které děláte při psaní“.

Tip #14: Čtenáře zaujmete také pomocí otázek. Zaujměte je tím, že jim přímo v předmětu e-mailu položíte otázku jako „Děláte tyto chyby v SEO?“ nebo „Víte, jakou máte na webu chybu?“

Tip #15: Pokud nemůžete nebo neumíte využívat v předmětech personalizované tokeny se jmény uživatelů, uveďte alespoň oslovení jako „Vy“ nebo „Váš“. Předmět tak bude stále působit osobně.

Tip #16: Využijte informace o tom, co již o vašich odběratelích víte. Jaké formuláře vyplnili? V jaké oblasti podnikají? Pomocí těchto informací proveďte zacílení.

Tip #17: Další taktikou, která využívá osobní přístup, je přizpůsobení předmětu e-mailu pomocí lokality, ve které se odběratel nachází. Slevové servery v tom excelují. Nabídky ušité na míru podle místa bydliště budou zcela jistě dosahovat lepšího výkonu.

Tip #18: Dopřejte vašim čtenářům pocit, že jsou výjimeční. Využití předmětů e-mailů ve stylu „Pouze pro naše milované zákazníky“ může být velice efektivní.

Tip #19: Nepřehánějte to s velkými písmeny. Řiďte se především gramatickými pravidly. Předměty jako „OTEVŘETE NYNÍ A ZÍSKEJTE SLEVU“ pravděpodobně nepovedou k přečtení, ale spíše k opaku.

Pamatujte na to, že můžete mít sebelepší sdělení pro své odběratele, ale pokud si e-mail neotevřou, bude k ničemu. Máte skvělý obsah, který bude lidi zajímat? Tak jim to dejte najevo už pomocí předmětu.

Doufáme, že tyto tipy podpořily vaši kreativitu. Pokud máte svoje vlastní oblíbené předměty e-mailů, které se vám osvědčily, dejte nám o nich prosím vědět dole v komentářích.

Zdroj:
http://blog.hubspot.com/marketing/improve-your-email-subject-line
http://www.verticalresponse.com/blog/50-all-time-great-subject-lines-that-work/

Petra Svobodová
je svobodná a šťastná online podnikatelka. Projektová manažerka Mio Webu 2.0, autorka online kurzu Webinar Academy a Milionový Web, konzultantka a školitelka Mio Webu a Platformy Firmy 2.0, expertka na online marketing.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů